كارگردان لي جون-ايك تاريخ كره ، فلسفه از طريق فيلم را به نمايش مي گذارد

۱۸ بازديد
كارگردان لي جون-ايك تاريخ كره ، فلسفه از طريق فيلم را به نمايش مي گذارد

لي جون ايك ، كارگردان فيلم ، كه فيلم هايش به راه اندازي مشاغل بازيگران كره اي جانگ گون سوك و لي جون كي كمك كرده است ، نقش مهمي در آوردن سينماي كره جنوبي به مخاطبان در سراسر جهان داشته است. به طور گسترده براي فيلم دوره 2005 خود "پادشاه و دلقك" شناخته شده است,"كه فقط يك سال پس از آنكه كميسيون حمايت از جوانان كره جنوبي همجنسگرايي را از ليست فعاليتهايي كه از نظر اجتماعي غيرقابل قبول است ، مضامين LGBT را كشف كرد, لي خود را به عنوان پيشگام در قالب درام تاريخي كره اي معروف به sageuk تاسيس كرده است. اين آخرين فيلم است, "دونگجو: پرتره يك شاعر,"اولين حضور او در فيلم سازي ايندي است. همكاري با كارگردان و فيلمنامه نويس كره اي شين يون شيك, اين فيلم زندگي و مرگ شاعر يون دونگ جو را به تصوير مي كشد, كه در دوره استعمار ژاپن بزرگ شد و پس از انتشار اشعار وي پس از مرگ ، برجستگي پيدا كرد. سه شنبه, جشنواره فيلم هاي آسيايي نيويورك اين فيلم را در مركز لينكلن با همكاري افتتاحيه "فيلم كره اي شب نيويورك: سريال استاد" نمايش داد."فيلم, كاملاً به رنگ سياه و سفيد شليك شده است, تضاد سبكي با درام تاريخي لي 2015 "تاج و تخت" است,"كه روز پنجشنبه به عنوان بخشي از جشنواره فيلم هاي آسيايي نيويورك در تئاتر والتر ريد مركز لينكلن نمايش داده مي شود. NBC آسيا آمريكا با كارگردان لي جون-ايك نشست تا بيشتر در مورد" دونگجو "و ديدگاه وي در زمينه فيلم سازي و داستان پردازي صحبت كند. جديدترين فيلم, "دونگجو: پرتره يك شاعر,"اولين فيلم هندي شماست. چرا تصميم گرفتيد كه يك فيلم indie بسازيد و آيا قصد داريد در آينده فيلم هاي indie بيشتري بسازيد? هر كارگردان تمايل به ساختن يك فيلم هندي دارد - حتي كارگرداناني مثل من كه بيشتر فيلم هاي تجاري را انجام مي دهند. هنگام ساخت فيلم هاي تجاري ، بايد منافع سرمايه گذاران و مخاطبان خود را نيز در نظر بگيريد. من فكر مي كنم نكته جالب در مورد فيلم هاي ايندي اين است كه شما مي توانيد فيلمي را كه تصور مي كنيد بدون محدوديت هاي زيادي بسازيد ، بنابراين آزادي خلاقانه تري داريد. هر كم كاري

كارگردان فيلم مي‌خواهد فيلم ايندي را بسازد , و در مورد من , اين كار خيلي خوش‌شانسي است كه توانستم آن را انجام دهم . در آينده من دوست دارم به دليل خاصي كه چرا شما فيلم " Dongju " را در لباس سياه و سفيد انتخاب كرديد , به هم commercial و هم ايندي را ادامه دهم ? دو دليل وجود دارد . اول , اين فيلم بين 1935 و 1945 وقتي همه فيلم‌ها سياه و سفيد بودند اتفاق مي‌افتد . همچنين , همه عكس‌هاي يون دونگ - Ju در كتاب‌هاي درسي كره‌اي سياه و سفيد هستند , بنابراين من فكر كردم كه يك تصوير آشنا براي مخاطبان كره‌اي خواهد بود . ما با نگراني‌هاي تجاري كم‌تر درگير بوديم , بنابراين احساس كردم كه مي‌توانيم اين دوره را به طور واقع‌بينانه با فيلم برداري فيلم در سياه و white.The به تصوير بكشيم , دليل دوم به دليل محدوديت‌هاي بودجه‌اي است . اگر مي‌خواستم آن دوره را در رنگ بگيرم , هزينه‌هاي توليد واقعا بالا بود . و از آنجا كه يك فيلم تجاري نيست , بلكه فيلمي است كه بر روي يك شاعر تمركز مي‌كند - آن يك فيلم اكشن و يا هر چيز ديگري نيست - ما انتخاب كرديم كه آن را به رنگ سياه و سفيد تبديل كنيم تا ما به يون دونگ - Ju برويم ? در سال 1999 , من فيلمي به نام " Anarchists " را در دهه 1920 تاسيس كردم . من تحقيقات زيادي در مورد زمان استعمار ژاپن براي آن فيلم انجام دادم , و در حقيقت يون Dong - Ju توجه مرا جلب نكرد . اما در دوران اخير , تنش زيادي بين كره و ژاپن بر سر مسائل تاريخي و سياسي وجود دارد - براي مثال , آرامش زن و يا ديدار اوباما از هيروشيما براي بزرگداشت قربانيان ژاپني جنگ جهاني دوم . بسياري از مردم آسيايي ژاپن را پيش از آنكه قرباني بمب اتمي شود , در آسيا ديده بودند . آن‌ها مي‌خواهند ژاپن شاهد جنايات قبلي خود باشند , اما دولت ژاپن به طور مداوم هرگونه خطاكاري را انكار مي‌كند . بنابراين سوال من اين بود

زيرا او مجبور بود نام ژاپني را اتخاذ كند. بنابراين من او را به عنوان يك شهروند جهاني تر مي بينم. درست همانطور كه گاندي براي اعتراض به استعمار انگليسي از عدم خشونت استفاده كرد ، يون دونگ جو همچنين از اعتراض به اقدامات خشونت آميز امپراتوري ژاپن از ابزارهاي غير خشونت آميز - به ويژه شعر - استفاده كرد. و در دنياي امروز ، ما به افرادي مانند يون دونگ جو احتياج داريم. "دونگجو" در ژاپن ممنوع است?نه ، قرار است در دسامبر 2016 در ژاپن به نمايش درآيد. در آن زمان سمينار را نيز در دانشگاه ريكيكو در ژاپن برگزار مي كنم. يون دونگ جو در دانشگاه ريكيكو شركت كرد ، بنابراين من فيلم خود را در آنجا نمايش مي دهم و بعد از آن با دانشجويان بحث مي كنم. در واقع ، بسياري از خوانندگان مشتاق شعر يون در ژاپن وجود دارند. آنها اشعار و روح او را تحسين مي كنند. ده ها سال است كه گروه هايي از آنها هر سال در سالگرد درگذشت او جمع مي شوند تا اشعار وي را تلاوت كنند. بسياري از ژاپني ها وجود دارند كه تصديق مي كنند ژاپن در گذشته چه كاري انجام داده است و با آنچه كره اي ها و ساير افراد مظلوم بايد از آن عبور كنند ، ابراز همدردي مي كنند. RELATED: جشنواره فيلم هاي آمريكايي آسيا بر محتوا براي بازسازي تمركز مي كند. من دارم—مشكلي با — اين نظامي گري قبلي ژاپن است, و انكار مداوم دولت ژاپن از جنايات جنگ. در مقابل ، آلمان طي 70 سال گذشته از جنايات جنگي خود ، از جمله هولوكاست ، تأييد و ابراز پشيماني كرده است. من اين فيلم را ساختم زيرا طي 70 سال گذشته ، دولت ژاپن هنوز اشتباهاتي را كه مرتكب شده اند تصديق نكرده است. من سعي كردم خيلي نزديك به واقعيت ها پايبند باشم, و من يون دونگ جو را تا حدي انتخاب كردم تا به مخاطبان ژاپني نشان دهم كه او تروريست با اسلحه نيست, اما شاعري كه در يك دانشگاه ژاپني تحصيل كرده و در نهايت در يك زندان ژاپني درگذشت. آيا فيلم هاي خود را با مخاطب بين المللي كارگرداني مي كنيد, و اگر چنين است, از چه زماني اين كار را شروع كرده ايد? اميدواريد مردم از فيلم هاي شما خارج شوند?پوستر دونگجو ، پرتره يك شاعر براي من ، هدف في

فوكوس مشخص كردن حقيقت از طريق داستان است. تمايزي ميان حقيقت محض و حقيقت وجود دارد. من معتقدم كه حقايق هميشه حقيقت نيستند، زيرا حقايقي كه در كتاب‌ها مي‌بينيم و منابع ديگر اغلب توسط افراد قدرت كنترل يا دستكاري مي‌شوند. من فيلم‌هاي تاريخي درست مي‌كنم، بنابراين خيلي چيزها را تحقيق مي‌كنم، اما همه چيزهايي كه مي‌بينم يا مي‌خوانم را باور نمي‌كنم. من هميشه مطمئن مي‌شوم كه حقايق را بررسي كنم. بسياري از پروژه‌هاي من براساس حقايق بنا شده‌اند، اما من سعي مي‌كنم از طريق يك روايت fictionalized به حقيقت برسم، و اميدوارم كه از طريق فيلم‌هاي من، من بتوانم حقيقت را در مورد فرهنگ و تاريخ كره از طريق فيلم‌هاي من به اطلاع مردم خارجي برسانم، اما تاثيري بر نحوه ايجاد آن‌ها ندارم. اگر من بخواهم فيلم‌هاي من را براي مخاطبان بين‌المللي تامين كنم، آن‌ها به شدت باز و آراسته خواهند شد، و در آن صورت من به هيچ وجه نزديك حقيقت نخواهم بود. من فكر مي‌كنم بهتر است فيلم‌ها را بدون اينكه بيش از حد نگران برنامه‌هاي بين‌المللي باشند ايجاد كنيم، شما يك فيلمساز شده‌ايد؟ به فيلم سازي علاقه داري؟ من هرگز قصد نداشتم يك كارگردان فيلم باشم. من نياز به زندگي كردن داشتم، بنابراين به يك كارگردان فيلم تبديل شدم. فيلم اساسا ابزاري براي من است - وسيله‌اي كه پتانسيل لازم براي گفتن همه داستان‌هاي دنيا را دارد. من هيچ وقت يك فيلم درست نمي‌كنم، به خاطر اين كه شما انتخاب كرده‌ايد كه در قالب فيلم تاريخي كره تخصص داشته باشيد؟ زماني كه بزرگ شدم چيزهاي زيادي در مورد تاريخ غرب ياد گرفتم. من در دهه ۱۹۹۰ و اوايل دهه ۲۰۰۰ در بسياري از شركت‌هاي خارجي درگير بودم، و فهميدم كه بسياري از همتايان غربي من نمي‌توانند بگويند كه يك فيلم چيني، كره‌اي، يا ژاپني است، به خصوص زماني كه يك فيلم تاريخي بود. و اين باعث عصبانيت من شد. من فكر كردم، " تاريخ كره طولاني‌تر از تاريخ شما است. كره تاكنون حوادث بسياري را نسبت به كشور خود تجربه كرده‌است. فلسفه كره بسيار غني‌تر و متنوع‌تر از آن چيزي است كه تا به حال تصور مي‌كردي " و من تصميم گرفتم كه

همه اينها از طريق فيلم‌هاي من. پس به همين دليل فيلم‌هايي مانند "كينگ و دلقك" و "تخت" را ايجاد كردم تا نشان دهم كه داستان‌هاي غم‌انگيز ديگري نيز وجود دارد كه علاوه بر زبان يوناني يا شكسپير براي ادامه تمركز بر روي فرمت فيلم تاريخي كره در آينده وجود دارد؟ هر پروژه‌اي كه در حال حاضر روي آن كار مي‌كنيد يا در آينده نزديك كار مي‌كنيد كه بتوانيد در مورد آن به ما بگوييد؟ من قصد دارم به ساختن فيلم‌هاي تاريخي بيشتر در آينده ادامه دهم، اما در حال حاضر مشغول ساختن يك فيلم علمي‌تخيلي هستم. اما به هر حال، اين مانند ساخت يك قطعه تاريخي است چون شما با زمان حاضر سر و كار نداريد. فيلم‌هاي علمي‌تخيلي و تاريخي شامل واقعيت فعلي ما نمي‌شوند، بنابراين هر دو مي‌توانند به عنوان فانتزي در نظر گرفته شوند، در a ۲۰۱۱ بعد از فيلم "قهرمانان جنگ" شما به اندازه آنچه پيش‌بيني كرده بوديد موفق نشدند، شما اعلام بازنشستگي خود را اعلام كرديد. پس چرا بازنشسته شدي و چه چيزي باعث شد كه تو از دوران بازنشستگي خود بيرون بيايي؟ [ به انگليسي ] درباره اشتباه صحبت كنيد! (مي‌خندد). [ در كره ] من در يك رويداد براي "قهرمانان جنگي" بودم، و احتمالا حدود ۸۰ خبرنگار در آنجا بودند. زيادي براي صحبت كردن وجود نداشت، بنابراين به شوخي گفتم: "اگر اين فيلم خوب كار نكند، من بازنشسته خواهم شد!" اما پس از آن گزارشگران حرفه‌اي مرا جدي گرفتند و بيانيه من را فورا در اينترنت آپلود كردند. پس اساسا من مجبور شدم بازنشسته شوم (مي‌خندد). من واقعا هيچ تمايلي به بازنشستگي از فيلم سازي نداشتم. [ جوك در زبان انگليسي ] من " هستم كه برخي از مديراني هستند كه بر شما تاثير گذاشته‌اند؟ آكيرا كوروساوا و استنلي كوبريك. استنلي فيلم‌ها را ساخت كه به قدري اصيل بودند كه سابقه نداشتند. Kurosawa Kurosawa سبك خاصي از ايجاد سينماي حماسي داشت و تماشاي فيلم‌هاي او زماني كه من در حال ساخت قطعات دوران خودم بودم، به من كمك كرد. در مورد "روزي روزگاري در جنگ،" من از "Monty پيتون" و "جام مقدس"، "زندگي برايان" و "معني زندگي" تحت‌تاثير قرار گرفتم.

اين مصاحبه از كره‌اي ترجمه شده‌اس


منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.